پس از اینکه محسن میردامادی، از چهره های معروف دانشجویان خط امام، به تطهیر عباس امیر انتظام پرداخت، اخیراً محمد توسلی دبیر کل نهضت آزادی و از همفکران امیر انتظام، طی یادداشتی در رومه سازندگی، ادعا های میر دامادی را در رد جاسوسی میر انتظام تایید کرده و وی را بی گناه دانسته است.

 

به گزارش رجانیوز توسلی در قسمتی از یادداشت خود می نویسد: " اینکه آقای میر دامادی پس از 40 سال با مطالعه دقیق اسناد سفارت با صداقت اعلام می کند که هیچ اثری از جاسوس بودن امیر انتظام نیست، خود نوعی ارزش اجتماعی است."   او درحالی از نبود هیچ اثری مبنی بر جاسوسی امیر انتظام سخن می گوید که خود امیر انتظام در جلسه دفاعیات اش در دادگاه انقلاب، مدعی شده بود که اسناد ارائه شده به دادگاه یعنی جاسوسی. اما این اسناد جعل شده است و آمریکایی ها این اسناد را جعل کرده و در میز سفیر آمریکا قرار دادند که بعد از تسخیر سفاروت به دست دانشجویان، امیر انتظام متهم با جاسوسی شود.   امیر انتظام در دفاعیات اش، به صحت اسناد منتشر شده مبنی بر جاسوس بودن خود معترف است و تنها ادعایی که در رد اسناد دارد این است که اسناد جعلی بوده و توطئه ای از سوی آمریکا است تا وجهه وی تخریب شود. که از قضا، عباس عبدی از دیگر چهره های شاخص دانشجویان پیرو خط امام، در سال 81 طی مصاحبه ای، این چنین پاسخ ادعاهای امیر انتظام را می دهد: " آقای امیر انتظام آنها را ( اشاره به اسناد لانه جاسوسی) ساخته و پرداخته سیا، برای خراب کردن خودش می داند. که این ادعا از طرف هیچ آدم حتی متوسطی قابل بحث نیست. مگر آقای امیر انتظام چه هیزم تری به آمریکایی ها فروخته بود که بخواهند خرابش کنند."   محمد توسلی یا از متن دفاعیات امیر انتظام بی اطلاع است و یا فکر میکند مردم بی اطلاع هستند که آشکارا به تحریف تاریخ پرداخته و صرفاً با تکیه بر گفته های میر دامادی، آن هم پس از چهل سال و بی توجه به اسناد موجود لانه جاسوسی، قصد اثبات بیگناهی امیر انتظام را دارد.  

میردامادی، توسلی و یا تاجزاده و امثالهم در حالی گفته های خود در دفاع از امیر انتظام را به اسناد لانه جاسوسی ارجاع می دهند که.

 


بصیرت امیر ,انتظام ,اسناد ,جاسوسی ,توسلی ,لانه ,امیر انتظام ,لانه جاسوسی ,اسناد لانه ,جاسوس بودن ,محمد توسلی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اشعار بتول مبشری پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دانلود رایگان bestnews تجهیزات آشپزخانه صنعتی طوس cebookPas shop